SCS Software CEO’su Pavel Sebor ile Polonya’nın Poznan Game Arena 2015 adlı oyun fuarında Game Pressure ekibi röportaj gerçekleştirdi. İngilizce olarak yayımlanan röportajın sadeleştirilmiş Türkçe halini aktarıyoruz.

Editör: Dariusz Matusiak

Röportaj başlığı: SCS Software CEO’su ile “American Truck ve Euro Truck kardeşler gibiler” röportajı

Euro Truck Simulator 2 konsollarda olacak mı? Euro Coach Simulator’a ne oldu? SCS, ETS 2’yi ne kadar süre destekleyecek? American Truck Simulator ne zaman çıkmış olacak? SCS Software CEO’su tüm soruları cevapladı.

Poznan Game Arena 2015 sırasında Euro Truck Simulator serisinden bilinen SCS Software CEO’su Pavel Sebor ile konuşma şansı yakalamış. American Truck Simulator’la ilgili pek çok bilgi almayı başarmışlar. Euro Truck Simulator 2 geliştirme planları, yeni araçlar ve birden fazla sosyal özellikleri içeren World of Trucks portal projesi dahil.

İlk bölümde oyunun nasıl bu kadar popüler olduğu soruluyor. SCS Software geçmişten başlayarak nasıl ilerlediklerini topluluğun desteğini anlatıyor.

gamepressure-scs-software-roportaj-resim1

American Truck yayınlandıktan sonra Euro Truck Simulator 2 hala desteklenecek mi? Eğer evet ise ne kadar süre?

Bence en az 4-5 yıl daha düşünüyorum çünkü American Truck ve Euro Truck kardeşler gibi. Onlar aynı tabandan geliyor, American Truck üzerine odaklanmaktan Avrupalı oyuncular nefret eder. Yani aslında

World of Trucks portali üzerinden Euro Truck ve American Truck kullanıcıları için ortak içerikler üretilecek. İki oyun arasında bağ olacak. Her iki oyun için World of Trucks desteği sayesinde bu sistemin içerisinde kalıcı bir varlığın olması mümkün olacak.

American Truck Simulator, Euro Truck Simulator ile karşılaştırıldığında en önemli özelliği nedir?

Euro Truck 2, üç yıl önce yayınlandı. American Truck ile karşılaştıracak olursak bir sürü farklılık olacaktır. Eğer şimdi karşılaştırırsak onlar çok farklı değiller çünkü Euro Truck 2 güncel tutuluyor. Son olarak yeni bir navigasyon sistemi sunuldu. Bu özellik American Truck’ta tanıtmak için bekletildi.”Ey bak! Bu yeni!” denilebilirdi. Fakat Euro Truck 2 ile bunu yayınlamaya karar verdiler. Çünkü bunun verilmesini bekleyen binlerce oyuncu var. Bunu altta bekleterek hata yapılabilirdi fakat oyuncu tabanını her zaman mutlu tutmak istiyorlarmış.

Bazı küçük şeyler vardır. diyor. Geçenlerde teslimat noktalarındaki alternatif park yerlerlerinden blogta bahsedildi.

American Truck’ta küçük bir mini oyun şeklinde gerçekleşecek. Şirket kapısından geçerken çıkacak diyalog çıkacak.

gamepressure-scs-software-roportaj-resim2

Manevralar ile dorseyi kontrol etmek ve sürüş daha da önemli olacaktır…

Kısaca özet geçersek bu zorluklar deneyimi arttıracak. Daha deneyimli oyuncular için bunu kullanmak heyecanlandıracaktır. Az gelişmiş sürücüler için dorseyi bırakmak için daha basit bir yer olacak.

Oyun aslında Euro Truck 2’den bir şekilde ölçeklenebilir zorluk bakımından daha zengin. Bu yeni gelenler için daha dostça olacaktır. Bu ilk olarak American Truck’ta görünecek bir özelliktir çünkü kargo depoları ve terminaller daha büyüktür. Bu özellik kesinlikle Euro Truck Simulator 2’ye gelecektir. diye bu konuyu bitiriyor.

Sokaklarda bazı polis arabaları fark ettim. Onlar trafik kuralların bir rol oynayabilir mi? Ya da bir dekorasyon mu?

Euro Truck 2 evreninde eğer trafik kurallarını ihlal edersen para cezası verilir. Bu bir çeşit yukarıdan izleyen tanrı gibi diyor. Tabii kurallara uyduğunuzu izlemek için hız kameraları konulmuş. Yani American Truck’ta stratejik olarak park eden polis arabaları kavramı vardır. Sonunda bu düşüncede polis arabalarının seni kovalaması vardır. Bu herhalde ilk sürümde olmayacak. Fakat zamanla trafik kurallarının uygulanmasını genişletmek içi bir plan vardır. Avrupa oyununda herhangi bir polis arabası yok. Farklı ülkelerde farklı polis arabaları yapmak zorunda kalacaklarmış. Fakat bir noktada bu özellik iki oyun için de yapılacaktır.

gamepressure-scs-software-roportaj-resim3

Biz bir gün American Truck Simulator’da tüm devletleri görebilecek miyiz? The Crew oyununda ABD haritası gibi bir şey olacak mı?

Bu vizyondur. Henüz Avrupa’nın büyük bir kısmı kaplanmadı. Orada bir sürü iş var ve American Truck ile aynı olacaktır. Bütün ABD’yi kapsayacak bir harita ile başlayabilirdi fakat ayrıntıları içerecek küçük yollar, ilginç kasabalar gibi şekilde yapma şansları olmazdı. Yaklaşık 20 şehir ile Ayrıntıların düzeyi arasındaki dengeyi bulmak zorundaydılar. Bu nedenle bir kısmına başlama kararını vermek zorunda kaldılar. California/Kaliforniya’dan başlama kararı verdiler zaten daha çok komşu devletler üzerinde çalışıyorlar. Burada büyük bir DLC genellikle bir yıllarını alabilir. Ama herhangi bir duyuru ve veya taahhüt yapmıyorlar. “Onların bile çekirdek oyunun çıkış tarihini garanti etmenin mümkün olmadığını” söylüyor.

Amerikan kamyonları onların inanılmaz boya işleriyle ünlüdür. Bizim kolayca kendi özel boya düzenlerini uygulamak mümkün olacak mı?

Şimdiye kadar kamyon dekorasyon boya işleri gerçekleştirme kendimizi serbest bırakmışlardı. American Truck oyun tabanında baştan iyi bir dizi olacak. Epeyce çok iklimsel boya işleri dahil etmişler. İnsanlar her zaman soruyor: “Biz kendi başımıza yapabilir miyiz? Ne zaman modlama daha kolay olacak?”

Mod yapımcılarının uğraşlarında söz ediliyor. Steam Atölye desteğinin yakında geleceğini umuyorlar. “Bununla daha iyi kaliteli bar ve modlar olacağını umuyorum” diyor.
Şu anda modlar tamamen dağılmış izole web sitelerinde, tamamen reklamlarla dolu hatta bazen tuhaf şeyler bile var. Bununla ilgili uzun vadede kolay yollar aranıyor.

(Mod paylaşımının yapıldığı sitelerinde ne olduğu belli değildir. Para kazanmak için kalitesiz bir yayın yapılıyor. Virüslü dosyalar, kırık bağlantılar sürekli sorunlar vb. şeylere değiniyor. Steam Atölye desteği ile bunun son bulmasını ümit ediyoruz. ETS 2 artık böyle bir mod paylaşım ortamını hak etmiyor.)

gamepressure-scs-software-roportaj-resim4

Oyunda kaç kamyon markası var?
İlk sürümü için doğrulanabilecek 3 marka var. Şimdi 2 firma ile daha görüşülüyor fakat kim oldukları sona gelmeden açıklanmayacak. Avrupa sürümünde Daimler ile diyalog kurarak Mercedes-Benz markasını getirmek 4 yıl sürdü. Bu yüzden şanslı olabilir bir ya da iki haftaya başka bir anlaşma tamamlanabilir veya bir ya da iki ay, ya da bunun üzerine bir veya iki yıl harcanabilir….
Daha fazla kamyon gelecektir.

ETS2’den Ivedo gibi bazı sahte markalar var mıdır?

Hayır, planları oyunda artık kesinlikle sahte marka kullanmamak. ETS 2 ile ilgili bir sürü problemler vardı. Yaşadıkları bir olay; Sen bu sahte markalarla şimdi bize gel! Neden daha önce gelmediniz? ” diye sitem de etmişler.

Bu soruyu bugüne kadar yaşanan Euro Truck Simulator 2 lisanslama sürecini anlatarak bitiriyor.

gamepressure-scs-software-roportaj-resim5

Düzgün bir multiplayer modu ve diğer oyuncuların kamyonlarıyla birlikte uzun konvoy sürüşü hakkında neler söyleyebilirsin?

Multiplayer için çok başarılı bir mod var. Birçok oyuncun konvoy yapmak başkalarıyla deneyimlerini paylaşmak istiyor. Bu sorun üzerinde çalışıyorlar ve farklı bir taraftan yaklaşıyorlar. Mevcut mod gerçekten güzel fakat yapmaları gerekenin kalıcı bir deneyim olduğunu düşünüyorlar. Bu modun tek oyuncu evreni ve multiplayer deneyimi arasında yarım kaldığını ve bu kalıcı altyapının üzerine nihai çok oyunculu desteği inşa etmeyi planlıyorlar. Multiplayer deneyimi inşa edilirken oyuna çevrimiçi bir profil türü gelecek. Ama yine önümüzdeki yıl üzerinde çalışıyor olacaklar fakat çıkışı ile ilgili herhangi bir tatmin edici söz veremiyor.
DirectX 12 desteği düşünüyor musunuz? Baştan bu kütüphaneler ATS’de desteklenecek mi?

Şu anda oyuna DX11 özelliklerini sokmaya çalışıyorlar çünkü uzun bir süre DX9 ile sıkışıp kalmışlardı. Birçok nedenden dolayı bu ilk adıma gitmeye ihtiyacımız var. DX12 ve OpenGL yerine yeni Vulkan API emin olun bizim sonraki ufuktadır. Onlar masaya önemli bazı şeyler getiriyor. Bu bizim analitike göre sorun aslında oyuncu tabanın dörtte biri hala sadece DX9 destekleyen bilgisayarlarda oynaması. Bizim için birden fazla alternatif işleme sistemlerini desteklemek gerçekten zor diyor. Çünkü oyun sadece API ve grafik işleme hakkında değil. Bunun oyunun derin yapılarına optimize edilmesi gerekir yani bu yüzden daha falaz API desteklemektedir. Bunların hepsi ile kod tabanının uyumluluğunu korumak için destek gerekir. Heralde DX11 daha iyi grafik özelliklerine yönelik ilk adımdır. DX11 ile bazı özelliklerin daha kolay olacağını belirtiyor. Kare hızı, bazı özelliklerin desteği vb.

(DX11 özellikleri yavaş yavaş entegre ediliyor. DX12 için çok uzun bir yol var diye özetleyebiliriz.Optimizasyon sorunlarının nedeni hala DX9 ile çalışmasıdır. DX11 ve DX12 desteği yerleştiğinde grafikler, animasyonlar daha ayrıntılı olacaktır. Optimizasyon sorunu da böylece kalkacaktır. Normal optimizasyondan bahsetmiyoruz dengesizlik var ortada)

gamepressure-scs-software-roportaj-resim6
Farming Simulator serisi konsol pazarında büyüyor. Benzer bir şeyi deneme niyetinde misiniz?

Oyunculardan her gün en az 2-3 e-posta alıyorlarmış: “Xbox’da yapabilir miyim?, Bizim için PlayStation yapabilir misin?” İsterdim! diyor.
Kısaca özet geçersek iki büyük konsol üreticisi onların ofislerini ziyaret etmişler. Bunlar elbette PlayStation ve Xbox ama şu an konsollar ikinci planda kalıyor. Şimdi grafik motor yapıyorlar, DX11 için yeniden yazıyorlar, bazı optimizasyonlar, iç kısım yapılarının yeniden düzenlemesi yapılıyor. Konsol versiyonunun yapılması için bu yolun açılması gerekir. Onlar kendi oyun motorunu kullanıyor(Prims3D): Unreal veya Unity konsollara geçiş için oldukça basit fakat kendi oyun motorlarıyla bir sürü yeni şey geliştirmek zorunda kalacaklar… Yani ufukta var diyorlar. Muhtemelen önümüzdeki yıl çıkacak bir şey değil ama uzun vadeli planların içinde orta vadeli var. Aslına bunu fikri varmış. World of Trucks kanalı bağlantılı ile şu an zaten PC, Mac, Linux inşa ediliyor. Bu platformlarda kullanıcılara için çekirdek oyun güncellemelerini sunabilir ve büyük multiplayer katmanını koymayı planlayabiliyorlar. Büyük konsollarda ise güncelleştirme kalite kontrol sürecinden geçmesi gerekiyor(Q&A) bu nedenle işler zorlaşıyor. Bu nedenle World of Tanks oyunu örnek göstererek bu büyük oyunun bu platformlarda nasıl olacağını ve diğer sık güncellenen free-to-play oyunların konsol versiyonlarını görmek istiyorlar. Bu nedenle zaman içinde mümkün hale gelebilecek bir şeydir. Kesinlikle şu anki nesilde görünmesini istiyorlar fakat bu önümüzdeki 12 ay içinde herhangi bir söz verilemiyor. Masada birçok şey var ve konsollar öncelikleri değildir.
– Özet geçersek konsollar ana oyunlar yerine oturduktan sonra gelecek. Sık sık güncellemek hatta oyun motorunu bile büyük güncellemelerle değiştirmek konsollar için uygun değil.)

Euro Coach Simulator geliştirmesi kalacak mı?
Aslında 3 otobüs inşat etmişler. Onlar şu anda hemen hemen hazırdır. Daha önce de söylediği problemler gibi lisanslarla ilgili sıkışıp kalmışlar. “Ben artık lisanssız araç kullanmak istemiyorum” diyor. Bazı insanlar otobüs modelleri üzerinde çalışıyorlarmış fakat programcıya sahip olmadıklarını belirtiyor. İş için bir programcı tahsis edildi ve otobüsler için yazılmış bir sürü kod var. Şu an herhangi bir lisansı yok. Yani Euro Truck ve American Truck öncelik haline gelmiş. Şimdi proje arka planda bekliyor. American Truck çıktıktan sonra tekrar bakacaklar fakat Euro Coach kavramı kesinlikle çıkacaktır.

(Euro Coach Simulator lisans problemleri açıkçası üzücü.Lisans problemleri ve diğer ayrıntılar ATS yayınlandıktan sonra geri döndüklerinde ortaya çıkacaktır.)

gamepressure-scs-software-roportaj-resim7
ECS ile ilgili bilgi vermeye devam ediyor.
Bu sonunda ayrı bir oyun olmayacak. Başlangıçta ETS 2 için bir DLC olarak planlanmıştır. Sonra düşünmüşler ve bütün bir oyun olarak çıkmasına değer denilmiş. Son olarak kamyonlar ile aynı çatıyı paylaşacak. Bu nedenle Euro Coach başlangıçta tasarlandığı gibi bir DLC olacak. Üç yıl önce bu konuda konuşmaya başlamışlar. Ve nihayet umut ederek söylüyor Euro Coach gelecek yıl oyun evreninde görünecek. (2016) “Biz sadece kamyonlara sıkışıp kalmak istemiyoruz” diyor. “Biz oyuncularımıza alternatif deneyimler sunmak istiyoruz.”
Benzersiz bir şirket olduklarını düşünüyorlar. Aynı anda oldukça zengin ve erişilebilir ayrıntılı simülasyonlar sağlamışlardır. Oyunda daha fazla aracın görünmesini fırsat olarak görüyorlar. Kamyon fanatiklerinden ayrı olarak binek otomobil sürüşünü tanıtmayı çok isterdim diyor. Kamyon fenomeni dışından gelen birçok oyuncu var. Onlar sadece sürmek ve dünyayı keşfetmek ister. Bu yüzden onlara alternatif araçlar vermek kesinlikle mantıklı olur. Gelecek yıl iki hatta daha fazla tür araçları tanıtmak istiyorlar. Sadece bir kamyon sürücüsünden farklı şeyler yapabilirsiniz bu sandbox olmasını sağlar. Ve otobüsler ilk örnektir.

(Kısacası yeni araç türleri oyuna eklenecek. Bunların ilk örneği otobüslerdir. Daha önce yapılan açıklamalarda karavan örneği verilmişti. Binek otomobil altyapısı hazırlandıkça modlar artacaktır ve öyle zaten.)

Bu yüzden daha fazla olacak?
Ayrı olarak sayısız kamyonlarla daha küçük araçlar ile malları taşıyabiliriz. İki yıl önce kurtarma araçları, büyük kamyon kurtarma araçlarının ayrıntılı fotoğrafları alındı. Bu bir hasar almayı mümkün hale getirerek kamyon bozulduğunda servis alanına çekebilirsin.

Çoğunlukla ağır araçlara mı odaklandınız? Polis arabası veya ambulans hakkında ne söylenebilir?
Çoğunlukla ağır ama ambulans işlerininde karayolunda güzel bir deneyim olacağını belirtiyor. İstek listesinde birçok şey var. İstek listesini bir plana dönüştürmek ve aslında bazılarının sonunda yapılacağı umuluyor.
Kamyonlarla sınırlı olmak istemiyorlar alternatif araçlar görmek istiyorlar eğer onlar kamyonla bile kalsalar birçok şey yapılabilir. Üretici tarafından önerilen bazı şeyler bile var. Örnek olarak inşaat araçları yapmanın gerektiği damperli kamyonlar gibi.
Bir bina ya da köprü inşat etmek için şantiyeye bazı malzemeler getirmek gerekir. Bu tür olaylar ve zorluklara bakılıyor. İstek listesi ve planlar arasında devam ediyorlar.

gamepressure-scs-software-roportaj-resim8

American Truck Simulator için daha ne kadar beklemek zorundayız? Çıkış tarihi ne zaman ortaya çıkacak?

Planlar hep yapılır, ama bazen onlar kaydırılır. American Truck’ın geçen Noel’de çıkacağını düşünmüşler. Daha sonra bahar denildi, sonrasında yaz dedi, daha sonra Kasım şimdi biz “sadece yıl sonuna kadar bunu bitirelim” diyor. “Bu yüzden güvenle Şubat ayında bırakabiliriz. Her dağıtım ortağının düzgün oyun tanıtımı ve mağazalarında mevcutolması için raf düzenlemek gibi işlere biraz zaman gerekiyor, yani bunun için birkaç hafta gerekir. Tercihen, bu pazara çıkmadan 6 ile 8 hafta önce oyun hemen hemen bitmiş olmalıdır” diye belirtiyor. Söz vermek istemiyorlar. Çünkü kalitesi hakkında genelikle endişeliler ve kırık şeyler bırakmak istemiyorlar.

2016’nın ilk aylarında çıkacağını umut ediyor.